Školní rok 2023-2024
Učíme se rádi IV
V tomto projektu jsme navázali na zkušenosti z minulých let v oblasti digitalizace výuky a polytechnického vzdělávání. Zakoupili jsme licence Psaní hravě pro výuku psaní na klávesnici, Silcom didacta do přírodních věd (zeměpis, fyzika) a matematiky. V oblasti polytechniky jsme pořídili dvě hoblice a zřídili technickou dílničku, kde žáci mohou bezpečně používat nářadí v předmětu Řemeslo, v centrech aktivit, ale i při třídních a individuálních projektech. V oblasti techniky v centrech aktivit jsme pokračovali ve využívání bluebotů v další úrovni a přidali jsme ozoboty. Učitelé si je vyzkoušeli při společném školení a následně připravili jednotlivé lekce v centrech aktivit. V rámci projektu vznikaly různé výukové materiály, některé z nich jsou ke stažení v sekci Comenius inspiruje.
Realizováno za finanční podpory Královéhradeckého kraje.
Rozvoj nadání
Cílem projektubylo zřízení funkce koordinátora péče o nadání a podpora systematického rozvoje nadání v naší škole. Koordinátorka se zaměřila jak na mapování situace ohledně rozvoje nadaných dětí v naší škole, tak na spolupráci s odborníky a kolegy z jiných škol, kteří se touto tematikou zabývali. Díky podpoře grantu jsme mohli uskutečnit ve 2. a 3. třídě testovací rok výuky FIE (Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování zaměřená na rozvíjení metakognitivních dovedností). Pro potřeby zjišťování matematického nadání byl zakoupen testovací systém TIM a publikace pro podporu a rozvoj myšlení v různých oblastech. Jako škola jsme se zapojili do krajské sítě podpory nadání a vytvořili jsme školní plán podpory nadání. Hlavní zásady jsou: hodiny FIE v 2.-5. třídě, obohacování výuky o rozvojové úkoly u všech učitelů, větší zapojení především starších žáků do soutěží.
Realizováno za finanční podpory Královéhradeckého kraje.
Škola jako dílna lidskosti 2023-2024
Díky grantové podpoře se podařilo zrealizovat v naší škole 48 preventivních a etických programů. Část z nich byla zaměřena na podporu zdravých vztahů a bezpečného třídního klimatu, další se pak věnovaly specifickým tématům jako např. prevenci kouření, rizikům internetu a základům sexuální výchovy. Do realizace byly implementovány nejen nové metodiky projektu “Komenský pro život” (eu.uctakzivotu.cz), který se zaměřuje na principy demokratické kultury, ale metodiky a pracovní listy Etické výchovy (www.etickavychova.cz). Sociální pedagog také poskytoval pravidelnou mentorskou podporu třídním učitelům ve vedení třídních kolektivů, a to v celkovém součtu 33 hodin.
Realizováno za finanční podpory Královéhradeckého kraje.
Volnočasové aktivity ve škole Comenius
Cílem projektu bylo nabídnout žákům ZŠ Comenius pestrou nabídku kroužků a vést je ke smysluplnému trávení volného času. Podařilo se nám otevřít 8 pravidelných kroužků (+ nepravidelně keramika), a to: pěvecký sbor, roboty a počítače (2 skupiny na různých úrovních), pohybovky, zvídálka, deskové hry, Dungeos and dragons a výtvarné činnosti. Do těchto aktivit, které u nás ještě doplňují kroužky externích organizací (florbal, tanec), se zapojila velká část dětí z 1. stupně a menší část z 2. stupně. Do několika kroužků se také dobrovolnicky zapojili rodiče.
Díky grantové podpoře Magistrátu města Hradec Králové jsme mohli uhradit nájem a také zlepšit materiálně technické zázemí jednotlivých kroužků.