Přeskočit na obsah
Domů » Školní život » Školní projekty

Školní projekty

Školní rok 2024-2025

Příměstské tábory 2024 ve škole Comenius

Příměstský tábor je pro děti jedinečnou příležitostí prožít o prázdninách s partou kamarádů ze školy. Realizovali jsme 2 běhy:

Vikingové (15 .7. – 19. 7. 2024)
Během tábora jsme navštívili Vědeckou knihovnu Hradce Králové, zahráli jsme si Laser game, osvěžili se na mlhovišti a zaskákali si v parku Na Větvi. Programem nás provázela celotýdenní hra „Cesta do Valhally.“ Poslední den tábora jsme podnikli výlet do lesa.

Krotitelé duchů (12. 8. – 16. 8. 2024)
V tomto běhu jsme si zajezdili na kolech, podnikli jsme výlet do lesa, jeli jsme do Pardubic navštívit Vzdělávací centrum Sféra a zaskákali si ve Fly-zone. Celotýdenní hra měla název „Krotitelé duchů.“ Poslední den tábora jsme se vykoupali na Stříbrném rybníku.

Děkujeme za podporu Magistrátu města Hradec Králové.

Volnočasové aktivity ve škole Comenius (2. pol. 2024)

Projekt byl určen na podporu pravidelných volnočasových aktivit v ZŠ Comenius pro žáky školy a jejich další rozvoj (rozšíření kroužků vedených v angličtině). Dotace byla využita na nájem prostor a drobné materiálně technické zabezpečení kroužků.

Projekt byl realizován za podpory Magistrátu města Hradec Králové.

Školní rok 2023-2024

Comenius se učí 2

V projektu jsme si stanovili několik cílů. Chtěli jsme prohloubit spolupráci s partnerskou školou ve finské Jyväskylle a zapojit do ní žáky z několika tříd. Po výborné zkušenosti s job-shadowingem ve Finsku jsme naplánovali stínování v Nizozemsku. Posledním cílem byly jazykové a metodické kurzy v zahraničí, které pedagogům z naší školy pomáhají jednak být otevření spolupráci se zahraničními školami a čerpat odtud metodické a didaktické zkušenosti, jednak jim pomáhají s jazykovou výbavou. Kromě nových zkušeností ze spolupráce s partnerskou školou jako největší přínos pro školu vnímáme změnu v oblasti angličtiny, a to jak u žáků, tak i u učitelů. Vedení školy se podařilo vytvořit vhodné podmínky i tím, že zajistilo zájemcům z řad zaměstnanců možnost konverzace s rodilým mluvčím přímo ve škole. Během projektu se významně zvýšila motivace k učení a používání angličtiny u žáků ze všech zapojených tříd, což byly 4.-7. ročník. Co se týká job-shadowingu, propojili jsme se se dvěma školami v nizozemském Leidenu. Měli jsme možnost strávit několik dní na Montessori Apollo School se školkou a 1. stupněm a také na Leonardo College, která je je organizována jako 2. stupeň a střední škola v jednom.
Realizováno za finanční podpory Evropské unie.

Učíme se rádi IV

V tomto projektu jsme navázali na zkušenosti z minulých let v oblasti digitalizace výuky a polytechnického vzdělávání. Zakoupili jsme licence Psaní hravě pro výuku psaní na klávesnici, Silcom didacta do přírodních věd (zeměpis, fyzika) a matematiky. V oblasti polytechniky jsme pořídili dvě hoblice a zřídili technickou dílničku, kde žáci mohou bezpečně používat nářadí v předmětu Řemeslo, v centrech aktivit, ale i při třídních a individuálních projektech. V oblasti techniky v centrech aktivit jsme pokračovali ve využívání bluebotů v další úrovni a přidali jsme ozoboty. Učitelé si je vyzkoušeli při společném školení a následně připravili jednotlivé lekce v centrech aktivit. V rámci projektu vznikaly různé výukové materiály, některé z nich jsou ke stažení v sekci Comenius inspiruje.
Realizováno za finanční podpory Královéhradeckého kraje.

Rozvoj nadání

Cílem projektubylo zřízení funkce koordinátora péče o nadání a podpora systematického rozvoje nadání v naší škole. Koordinátorka se zaměřila jak na mapování situace ohledně rozvoje nadaných dětí v naší škole, tak na spolupráci s odborníky a kolegy z jiných škol, kteří se touto tematikou zabývali. Díky podpoře grantu jsme mohli uskutečnit ve 2. a 3. třídě testovací rok výuky FIE (Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování zaměřená na rozvíjení metakognitivních dovedností). Pro potřeby zjišťování matematického nadání byl zakoupen testovací systém TIM a publikace pro podporu a rozvoj myšlení v různých oblastech. Jako škola jsme se zapojili do krajské sítě podpory nadání a vytvořili jsme školní plán podpory nadání. Hlavní zásady jsou: hodiny FIE v 2.-5. třídě, obohacování výuky o rozvojové úkoly u všech učitelů, větší zapojení především starších žáků do soutěží.
Realizováno za finanční podpory Královéhradeckého kraje.

Škola jako dílna lidskosti 2023-2024

Díky grantové podpoře se podařilo zrealizovat v naší škole 48 preventivních a etických programů. Část z nich byla zaměřena na podporu zdravých vztahů a bezpečného třídního klimatu, další se pak věnovaly specifickým tématům jako např. prevenci kouření, rizikům internetu a základům sexuální výchovy. Do realizace byly implementovány nejen nové metodiky projektu “Komenský pro život” (eu.uctakzivotu.cz), který se zaměřuje na principy demokratické kultury, ale metodiky a pracovní listy Etické výchovy (www.etickavychova.cz). Sociální pedagog také poskytoval pravidelnou mentorskou podporu třídním učitelům ve vedení třídních kolektivů, a to v celkovém součtu 33 hodin.
Realizováno za finanční podpory Královéhradeckého kraje.

Volnočasové aktivity ve škole Comenius (1. pol. 2024)

Cílem projektu bylo nabídnout žákům ZŠ Comenius pestrou nabídku kroužků a vést je ke smysluplnému trávení volného času. Podařilo se nám otevřít 8 pravidelných kroužků (+ nepravidelně keramika), a to: pěvecký sbor, roboty a počítače (2 skupiny na různých úrovních), pohybovky, zvídálka, deskové hry, Dungeos and dragons a výtvarné činnosti. Do těchto aktivit, které u nás ještě doplňují kroužky externích organizací (florbal, tanec), se zapojila velká část dětí z 1. stupně a menší část z 2. stupně. Do několika kroužků se také dobrovolnicky zapojili rodiče.
Díky grantové podpoře Magistrátu města Hradec Králové jsme mohli uhradit nájem a také zlepšit materiálně technické zázemí jednotlivých kroužků.